Jeśli denerwujesz się na podwyżki kosztów paliwa, być może raczysz zaintrygować się tym tematem, iż istnieje opcjonalny sposób na tankowanie samochodu, który jest poprawniejszy dla środowiska, dla silnika oraz dla budżetu, albowiem kosztuje około połowy cena benzyny i oleju napędowego.
Chodzi o gaz. W obliczu tych licznych zalet nasuwa się pytanie, czy ściśle mówiąc warto przebudować samochód pod tym kątem? Zerknijmy!
Przerobienie wozu na gaz – profity
Fundamentalną zaletą konwersji wozu jest redukcja cen paliwa, którą można obniżyć o około 40%. Wynika to z faktu, że LPG podlega o wiele niższemu zużyciu paliwa niż benzyna i olej napędowy oraz chociaż jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja sumptów z nawiązką to wynagradza.
Piotr Marzec Kraków
Jeżeli odmienisz pojazd, będziesz mieć prawo do obniżenia podatku drogowego, bo państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a zatem może faktycznie przedłużyć żywotność dużej grupy silników.
Ponadto samochody napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 aniżeli samochody benzynowe,
• 10% mniej niż silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu aniżeli benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu aniżeli olej napędowy.
Jak w związku z tym widać są w rzeczy samej niemało poprawniejsze dla środowiska. Tym o wiele bardziej, jeśli jeździsz jednym z mniej ekonomicznych aut, widzisz teraz bez ogródek, że zdecydowanie warto rozważyć konwersję pojazdu na gaz. Te wszelkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w bezceremonialny sposób.